Wat een half jaar?
Normaal zou het nu komkommer tijd zijn. Tijd zat om te reflecteren en rustig nieuwe plannen te bedenken.
Helaas, niets is minder waar.
Alles veranderd zo snel!
Heeft het nog wel nut om een plan te maken?
Hoe gaan we verder?
Gooien we het roer om of houden we koers?
je verzamelt data, bekijkt historiek en forecast, analyseert je CRM gegevens, evalueert de markt en de andere aanbieders.
Je gaat op zoek naar nieuwe klanten en segmenteert bestaande klanten.
DATA, DATA EN NOG MEER DATA …
En voor je er erg in hebt, verdrink je in SWOT’s, KPI’s, klantenprofielen, strategische missies, segmenten, visies van concurrenten, enz, enz, enz….
Met behulp van de duidelijke OGSM-structuur (Objectives, Goals, Strategies & Measures) leer je om je doelstellingen om te zetten in helder afgelijnde prioriteiten. Met je klant in het achterhoofd in de veranderende wereld van de verkoop.
Tijdens deze workshop ga je aan de slag met jouw eigen Salesplan op 1 A4. Want gedurende deze dag werk we aan jouw doelen en initiatieven, jouw eigen klanten, marktbenadering en segmentatie. Jouw eigen product-portfolio en waarde propositie, … enz. Je analyseert jouw huidige situatie en bouwt aan jouw eigen Businessplan op 1 A4.