zoek de 15 verschillen en lees verder voor de oplossing!
Het huidige overaanbod aan technologie, gadgets en tools werkt in de bedrijfswereld verlammend op heel wat teams, waardoor kostbare tijd verloren gaat die anders productiever ingevuld had kunnen worden.
En laat tijd nu net iets zijn waar we als ondernemers een tekort aan hebben.
In The paradox of Choice – why more is less claimt psycholoog Barry Schwartz dat een overvloed aan keuzes consumenten extra stress en angst bezorgt. “Autonomie en keuzevrijheid zijn essentieel voor ons welzijn, en keuzes zijn essentieel voor vrijheid en autonomie. Maar hoewel consumenten vandaag de d
ag meer keuze hebben dan ooit, en dus meer vrijheid en autonomie, lijken ze daar absoluut niet gelukkiger van te worden, integendeel.”
Misschien geldt dit principe ook wel voor bedrijfsapplicaties. Het overaanbod aan tools maakt het steeds moeilijker om een perfect fit te vinden, of die tools op een optimale manier te gebruiken. En dat terwijl deze zogenaamde efficiency tools de efficiëntie ten goede zouden moeten komen in plaats van ze in de weg te staan.
Verschillen tussen de diverse tools en applicaties, zijn vaak erg technisch en zitten in de details. Bovendien kan alle beschikbare technologie ter wereld geen antwoord bieden op de inefficiëntie wanneer tools gebruikt worden voor doeleinden waarvoor ze niet gemaakt zijn. Toepassingen zoals Excel zijn hier een schrijnend voorbeeld van: het worden vaak misbruikt voor klantenbeheer, facturatie en boekhouding tot zelfs het volledige salesproces. Hierdoor verlies je tijd en zet je de deur op een kier voor menselijke fouten.
De meeste bedrijven gebruiken daarnaast gespecialiseerde facturatie- en boekhoudsoftware. Hoewel die programma’s speciaal ontwikkeld zijn met één specifiek doel voor ogen, hebben ze net zozeer een gemeenschappelijk nadeel: je kan ze alleen maar naast elkaar gebruiken en ze kunnen amper data uitwisselen. Voeg daar nog aan toe de eindeloze lijst met tools toe die bedrijven gebruiken om hun contacten, producten en projecten te beheren, en het wordt snel duidelijk waar de schoen wringt.
Als jouw onderneming elke mogelijke gelegenheid aangrijpt om nieuwe tools te integreren en om ze enkele weken later weer af te serveren. Erger nog, tools opdringen aan medewerkers die een negatieve invloed hebben op hun workflow. Wellicht is het dan nu de tijd om daar iets aan te veranderen.
Want al snel zal je door de bomen het bos niet meer zien. Misschien ben je nu als bezig met knippen en plakken of voortdurend heen en weer springen tussen verschillende beeldschermen, systemen omzeilen, omdat dat handiger lijkt. Zeker weten, dat het zoeken naar gegevens of informatie veel tijd kost. Bovendien wordt het zo wel erg moeilijk om collega’s de juiste of meest recente informatie te bieden.
Wordt het dan geen tijd om het mes erin te zetten?
Zullen gewoon beginnen met die tools die voor jou simpelweg niet werken of die niet op de juiste manier gebruikt worden.Probeer ook niet steeds de nieuwste tools te implementeren enkel en alleen omdat ze nieuw zijn. Hoe minder tools je gebruikt, hoe eenvoudiger het wordt om de mogelijkheden te ontdekken, op de hoogte te blijven van updates, of uit te vissen hoe je de tools die je gebruikt met elkaar kan integreren.
Op al deze vragen proberen wij, samen met Teamleader, een antwoord te bieden, met een online oplossing voor de fundamentele vragen waar kleine en middelgrote ondernemingen elke dag mee geconfronteerd worden.
Van het beheren van leads en klanten tot het opvolgen van je salesactiviteiten, van customer support tot het opvolgen van projecten: Teamleader biedt je alle gegevens die je nodig hebt – allemaal op één plaats, terwijl de vele integraties ervoor zorgen dat je nooit meer dubbel werk levert.
Keuze stress is erg vervelend, daarom hebben we het gemakkelijk gemaakt.
Klik hier voor een hulplijn.
Wilt u toch liever even zelf ervaren hoe het werkt? Klik hier en probeer teamleader 14 dagen gratis