Dit is een methode voor het organiseren van kwaliteits- en efficiëntieverbeteringen. De methode past in het vakgebied van operations management en dient als een methode om processen systematisch te innoveren. Het combineert de principes Lean manufacturing en Six Sigma.
Met dezelfde principes kunnen juist binnen het commerciële domein in korte tijd spectaculaire resultaten op het gebied van klanttevredenheid, efficiency en effectiviteit worden geboekt.
Definitie
Leg samen met de klant het bestaande verkoop- of inkoopproces) vast en bepaal het gebied met het mogelijk grootste verbeterpotentieel. Bepaal de scope van het verbeterproject.
Meten
Definieer meetbare parameters om het beschreven verbeterpotentieel te toetsen. Begin eenvoudig en betrek uw klanten. (Klantenpanel, …)
Analyseren
Weet wat belangrijk is voor uw klanten en u weet hoe u nu presteert. Probeer vervolgens de onderliggende ‘Kritische Succes Factoren’ te achterhalen.
Perfectioneren
Optimaliseer stappen in het gehele traject. (elimineer overbodige stappen, zorg voor juiste doorstroming, …)
Controleren – bewaakt de voortgang en het streven om steeds verder te perfectioneren (dashboard , saleskompas, …)